Program politic

INFRASTRUCTURĂ MODERNĂ ȘI TRANSPORT ÎN COMUN

Prioritatea mandatului meu va fi scoaterea din izolare a Municipiului Galați. Voi lucra împreună cu colegii din Consiliul Local, Consiliul Județean precum și cu viitorii parlamentari, pentru realizarea conexiunilor rutiere la nivel regional. Avem nevoie de un drum expres care să lege Galațiul de cele mai importante noduri rutiere din țară.

Încă de la începutul mandatului de primar mă voi implica pentru realizarea centurii ocolitoare a Galațiului.  

În ceea ce privește infrastructura orașului, prioritățile mele vor fi refacerea carosabilului și a trotuarelor, trasarea pistelor pentru biciclete pe toată întinderea bulevardelor principale, modernizarea intrărilor rutiere în municipiu, reproiectarea intersecțiilor prin înființarea de sensuri giratorii în scopul fluidizării traficului.

În următorii patru ani, lucrările de infrastructură vor fi realizate eșalonat, după cum urmează:

  • Iunie 2016 – decembrie 2017: cartierele Micro 17, Micro 18, Micro 19, Micro 20, Micro 21;
  • Ianuarie 2018 – decembrie 2018 : cartierele Micro 17, Siderurgiștilor Vest, Aurel Vlaicu, Țiglina I, Țiglina II;
  • Ianuarie 2019 – decembrie 2019 : cartierele: Mazepa I, Mazepa II, Zona Centru (Spicu), Port;
  • Ianuarie 2020 – iunie 2020 : Zona de centru Domnească.

Propun resistematizarea parcărilor de reședință și amenajarea unor parcări supraterane. Aceste parcări vor fi dotate inclusiv cu zone de boxe, acolo unde cei ce vor încheia contract cu municipalitatea pentru locul de parcare, vor primi și un spațiu de depozitare. Pe acoperișul acestor parcări vor fi amenajate zone verzi și spații de recreere.

Acolo unde există deja baterii de garaje, vom supune dezbaterii publice măsurile de resistematizare, iar decizia va ține cont de dorința cetățenilor.

În următorii 4 ani va trebui să finalizăm cadastrul municipiului Galați și să intabulăm proprietățile din domeniul public și privat pe care le deține municipalitatea. Și ca să nu încărcăm și mai mult bugetul orașului, vom face acest lucru prin finanțarea programului cu fonduri europene.

Îmi propun ca în mandatul meu, Galațiul să ajungă la un grad de 100% în ceea ce privește rețeaua de canalizare și de alimentare cu apă potabilă.

Prin urmare, mă voi implica în problemele cartierelor Barboși și Filești, cartiere ignorate de toate administrațiile de până acum.

 

Cu cât vom moderniza mai multe străzi, mai multe parcări, cu atât vom avea mai multe mașini. Soluția pe termen lung este să creăm un echilibru între mașinile personale și mijloacele de transport în comun. Și aici intervine rolul Primăriei. În următorii patru ani, Primăria va investi în modernizarea infrastructurii de transport în comun.

O prioritate a mandatului meu de primar va fi și reînnoirea parcului auto al Transurb SA și realizarea unui management de trafic care să permită afișarea și respectarea unui orar exact al mijloacelor de transport în comun. În acest fel îi vom încuraja pe gălățeni să opteze pentru mijloacele de transport în comun și să folosească mai puțin mașinile personale.

Iar această investiție nu se va opri doar la achiziția de autobuze noi sau la construirea de piste pentru biciclete. Primăria va investi și în programe de încurajare a folosirii acestor mijloace de transport. Asta presupune inclusiv introducerea unor programe de educație civică în școli și licee, gratuități extinse pe mijloacele de transport în comun, desemnarea unor zile sau zone în care circulația mașinilor să fie restricționată, urmare a consultării cetățenilor.